5 نکته خرید شیشه جلوی متور سیکلت

5 نکته خرید شیشه جلوی متور سیکلت

5 نکته خرید شیشه جلوی متور سیکلت

5 نکته خرید شیشه جلوی متور سیکلت اگر حشرات در دندان های خود را دوست ندارید، ممکن است به فکر اضافه کردن شیشه جلویجدید به موتورسیکلت خود باشید. در حالی که شیشه‌های جلو همیشه در همه موتورسیکلت‌ها استاندارد نیستند، تجهیزات می‌توانند از شما در برابر بسیاری از عناصر موجود در جاده محافظت کنند.

در اغلب موارد، تصادفات ناشی از ضربه زدن به صورت سواران توسط آوار، سنگ، حشرات یا هر چیز دیگری است که راهی جلوی دوچرخه شما پیدا می کند. با این حال، شیشه‌های جلو، حفاظت و مقاومت زیادی در برابر باد ارائه می‌کنند، که ممکن است استفاده از کلاه ایمنی روباز یا رانندگی در آب و هوای نامساعد را برای سوارکاران آسان‌تر کند. قبل از خرید شیشه جلوی جدید، پنج نکته را باید در نظر داشته باشید:

1) دوام

دوام شیشه جلوچیزی که قبل از خرید شیشه جلوی جدید باید در نظر بگیرید این است که می خواهید پلاستیک چقدر بادوام باشد. هرچه شیشه جلو ضخیم‌تر باشد، ایمن‌تر است – با این حال باید موادی که از آن ساخته شده است را در نظر بگیرید. شیشه جلوهای اکریلیک مقرون به صرفه تر هستند، اما شیشه جلوپنجره های پلی کربنات لکسان بدون افزایش ضخامت و وزن بسیار قوی تر هستند.

این مهم است که بدانید آیا می خواهید سپر ضخیم تری برای محافظت در برابر باران، برف و زباله های جاده ای داشته باشید یا شیشه جلویی سبک تر که کمترین وزن ممکن را به سواری شما اضافه کند. در برخی از ایالت‌ها، برخی از حوزه‌های قضایی به سپرها نیاز دارند که ضد شکستگی باشند، که ممکن است باعث شود در مورد دوام سپر انتخابی خود تجدید نظر کنید.

2) ارتفاع

ارتفاع شیشه جلوهر چه شیشه جلو بزرگتر باشد، محافظت بیشتری در برابر باد و آوار ایجاد می کند – با این حال، پلاستیک های خاص تمایل دارند آب را از باران جمع کنند یا آب را از باران جمع کنند، که می تواند دید را دشوار کند. شما باید در نظر داشته باشید که می‌خواهید سپر شما تا چه حد بالا برود، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که همچنان می‌توانید هنگام سواری در هوای بد، پلاستیک را ببینید. یکی از روش های متداول برای تعیین حداکثر ارتفاع شیشه جلو برای دوچرخه و سبک سواری، استفاده از بینی به عنوان راهنما است. اگر زمانی که در حالت عادی سواری خود هستید، لبه شیشه جلو درست زیر سطح چشم شما قرار می گیرد، باید بتوانید بدون نگاه کردن به شیشه جلو به اندازه کافی دور جاده را ببینید.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که هر چه شیشه جلو بالاتر باشد، بیشتر در معرض بادهای قوی قرار می گیرید. هنگامی که تندبادهای شدید به شما و دوچرخه‌تان برخورد می‌کند، هر چه سپر بالاتر باشد، کنترل شما کاهش می‌یابد، بنابراین همیشه مهم است که بدانید چه چیزی برای سبک خاص سواری شما مهم است.

برخی از موتورسیکلت ها دارای شیشه جلو هستند که می توانند چنگک یا زاویه نشستن آن را تنظیم کنند – و برخی از شیشه جلوها نیز می توانند ارتفاع را تنظیم کنند.

3) نوع شیشه جلو

انواع شیشه جلوهنگام خرید شیشه جلو باید به چیزهای زیادی فکر کرد. یکی از مهمترین آنها این است که آیا سخت افزار اضافی برای خرید وجود دارد یا خیر. اگر دوچرخه شما شیشه جلوی کارخانه ای ندارد، باید بین یک کیت شیشه جلو، که شامل سخت افزار نصب مورد نیاز است، یا خرید شیشه جلو و پایه ها جداگانه، یکی را انتخاب کنید. بسیاری از کیت‌های موجود برای طیف وسیعی از موتورسیکلت‌ها طراحی شده‌اند و از سخت‌افزار نصب جهانی استفاده می‌کنند، در حالی که آن‌هایی که دارای سیستم نصب جداگانه هستند معمولاً برای مدل خاص شما طراحی می‌شوند.

شیشه‌های جلوی قابل جدا شدن برای سوارکارانی که می‌خواهند گزینه‌هایی را انتخاب کنند عالی هستند – در یک صبح سرد ماه مارس با صفحه نمایش در جای خود سوار شوند و در شب آرام ژوئن با آن در خانه با خیال راحت سفر کنند. این نوع معمولاً از اتصالات یا براکت‌های چسباننده برای نگه داشتن قطعه در جای خود استفاده می‌کند. منبع گزارش داد که این تا حد زیادی ساده ترین قطعه تجهیزاتی است که می توان تغییر داد.

نوع دیگر شیشه جلوی دائمی است و این قطعه از تجهیزات بخشی از طرح اصلی سازنده است. شیشه های جلوی دائمی در صورت شکستگی یا آسیب دیدگی قابل تعویض هستند. چندین شیشه جلوی پس از فروش وجود دارد که برای استفاده از سخت افزار نصب کارخانه، علاوه بر قطعات جایگزین OEM طراحی شده است .

4) ته رنگ

رنگ های شیشه جلوبرخی از شیشه‌های جلو برای موتورسیکلت‌ها رنگی می‌شوند تا در هنگام رانندگی به سمت خورشید، راحت‌تر دیده شوند، نه اینکه سبک شما را به نمایش بگذارند. بدون سپر رنگی، تابش خیره کننده می تواند آنقدر حواس را پرت کند که مجبور شوید سوار نشوید. با این حال، برخی از رنگ ها به قدری تیره هستند که سواران در محیط های کم نور دید خوبی ندارند. چندین نکته وجود دارد که باید در مورد اینکه چند وقت یکبار با یک سپر رنگی سوار می شوید و اینکه سپر چقدر بلند می شود، در نظر بگیرید. برای سواران با سپر دائمی که هم در روز و هم در شب سواری می کنند، اگر رنگ بیش از حد مزاحم شود، محصولات رنگی ممکن است برای ایمنی شما بهترین نباشند.

5) آب و هوای سواری

ضریب سرمای بادآب و هوا می تواند همه چیز را برای موتورسواران تغییر دهد و داشتن شیشه جلویی که بتواند از بادهای تند و دمای سرد محافظت کند، مهم است. ضروری است به این فکر کنید که کجا بیشتر سوار می شوید. اگر در جنوب کالیفرنیا هستید، ممکن است نسیم سرد یا بارندگی زیاد را تجربه نکنید، اما در شمال غربی اقیانوس آرام، دقیقا برعکس خواهید بود. قبل از خرید، به این فکر کنید که چه چیزی برای آب و هوای شما منطقی تر است. همچنین، باید سبک سواری خود را نیز در نظر بگیرید – چون هرچه سریعتر بروید، هوا سردتر می شود – بنابراین مطمئن شوید که عامل سرمای باد را در نظر بگیرید.