راهنمای روغن برای موتور سیکلت

راهنمای مایعات موتور سیکلت

راهنمای روغن برای موتور سیکلت

راهنمای مایعات موتور سیکلت مهم نیست که موتورسیکلت شما چقدر عالی به نظر می رسد، اگر روغن مناسبی نداشته باشد، به این زودی ها به جایی نمی رسد. مایعاتی مانند روغن موتورسیکلت و مایع خنک‌کننده به شما کمک می‌کنند تا سواری خود را در حالت عادی و در حال اجرا نگه دارید، و این کار را برای مایل‌های آینده انجام دهید. در اینجا راهنمایی وجود دارد که به شما کمک می کند در مورد مایعات زیادی که موتورسیکلت شما بیشتر به آن نیاز دارد و چرایی آن بیشتر بدانید.

خنک کننده/ضد یخ

این روزها بیشتر موتورسیکلت های جدید با مایع خنک می شوند، به این معنی که مایع از طریق رادیاتور و اطراف موتور چرخانده می شود تا دمای موتور را پایین نگه دارد و از آسیب دیدن موتور جلوگیری کند. مایع خنک کننده موتور همچنین می تواند به عنوان یک ضد یخ عمل کند که اگر موتورسیکلت خود را در فصل زمستان در مکان های سرد نگهداری کنید بسیار مهم است زیرا مایع یخ نمی زند و به موتور شما آسیب نمی رساند. قبل از برداشتن اولین گزینه مایع خنک کننده که می بینید، به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید و توصیه های آن را دنبال کنید.

ضد یخ Yamalube Yamacool با کارایی بالا

همچنین باید بدانید که دو نوع مختلف وجود دارد: اتیلن گلیکول و پروپیلن گلیکول. پروپیلن گلیکول سمیت کمتری از این دو دارد. اتیلن گلیکول نقطه انجماد و انتقال حرارت بهتری را ارائه می دهد. با این حال، هنگام خرید مایع خنک‌کننده/ضد یخ، با مخلوط‌های مختلفی مواجه می‌شوید، بنابراین بهتر است برچسب‌ها را بخوانید و مشخص کنید کدام خواص برای اهداف شما بهترین هستند. ضد یخ یامالوب یاماکول با کارایی بالا یک خنک کننده/ضد یخ بر پایه اتیلن گلیکول است. این یک مخلوط از قبل رقیق شده با نسبت خنک کننده/آب 60/40 است.

مراقب باشید که دو نوع خنک کننده مختلف را با هم ترکیب نکنید. به تفاوت رنگ بین این دو نگاه کنید تا مطمئن شوید که هرگز به طور تصادفی آنها را با هم مخلوط نمی کنید.

خنک کننده یخ موتور

Engine Ice یک ضد یخ و خنک کننده مبتنی بر پروپیلن گلیکول بسیار محبوب است که بسیاری از طرفداران ورزش های قدرتی اغلب به دنبال آن هستند.
ویژگی‌های Engine Ice تا دمای 256 درجه فارنهایت در برابر جوشش محافظت می‌کند و محافظت در برابر یخ زدگی تا -26 درجه فارنهایت ارائه می‌کند. این استاندارد از تمام استانداردهای ASTM و SAE مطابقت دارد یا از آن فراتر می‌رود و برای آلومینیوم و اکثر فلزات دیگر ایمن است.

در یک یادداشت مرتبط، همانطور که خنک کننده پروپیلن گلیکول را بررسی می کنید، مطمئن شوید که گزینه هایی که در نظر می گیرید فسفات یا سیلیکات ندارند. هر دو ماده می توانند مایع خنک کننده را به مرور زمان خورده کنند و منجر به انتقال حرارت ضعیف و پتانسیل گرم شدن بیش از حد شود. خنک کننده ای که سیلیکات یا فسفات دارد نیز ممکن است در مهر و موم پمپ آب شما فرسوده شود.

با توجه به اینکه هر چند وقت یکبار باید مایع خنک کننده موتورسیکلت خود را تعویض کنید، سالی یکبار آن را هدف قرار دهید. هنگامی که زمان خنک کننده جدید فرا می رسد، مطمئن شوید که آن را با آب یونیزه شده مخلوط کنید. به این ترتیب، می توانید از تجمع رسوب در هنگام استفاده از آب ناخالص جلوگیری کنید.

روغن

روغن Spectro 4 20W50 Premium

تا آنجا که به روان کننده های خودرو و موتورسیکلت مربوط می شود، روغن بسیار اساسی است. همچنین اهداف زیادی را دنبال می کند. قطعات متحرک در موتور موتور سیکلت شما برای سهولت روانکاری، کاهش حرارت و سهولت حرکت به روغن نیاز دارند. همچنین روغن موتور سیکلت با چرخاندن ذرات و بقایای فلزی به فیلتر روغن به تمیز نگه داشتن موتور شما کمک می کند.

هنگام خرید روغن موتور سیکلت، مراقب باشید که فقط به روغن ساخته شده مخصوص موتور سیکلت توجه کنید. این نوع روغن خاص برای رسیدگی به سختی های منحصر به فرد موتورهای موتورسیکلت طراحی شده است. اگر متوجه مواد پراکنده و شوینده در انتخاب روغن خود شدید، نگران نباشید زیرا این مواد افزودنی رایج و مفید هستند. کاری که آنها انجام می دهند کمک به حفظ تمیزی موتور است. سایر افزودنی‌های مفیدی که معمولاً در روغن موتورسیکلت یافت می‌شوند عبارتند از بازدارنده‌های خوردگی، بافرها و بهبود دهنده‌های شاخص ویسکوزیته.

درست مانند روغن خودرو، زمانی که بین روغن های معدنی و مصنوعی تصمیم می گیرید، انتخاب با شماست. گفته می شود، در بیشتر موارد، شما می خواهید از روغن مصنوعی استفاده کنید. در مورد شباهت های دیگر بین روغن خودرو و روغن موتور سیکلت، به دفترچه راهنمای خود نگاهی بیندازید تا ببینید کدام وزن روغن برای ساخت و مدل دوچرخه شما بهترین است.

مایع ترمز

برای اطمینان از اینکه موتورسیکلت شما در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارید حداکثر قدرت توقف را دارد، روغن ترمز خود را هر یک یا دو سال یکبار تعویض کنید. انواع مختلف روغن ترمز ممکن است در رنگ های متفاوتی وجود داشته باشد، اما هر رنگی که باشد، وقتی تازه است، باید بتوانید آن را ببینید. اگر قهوه ای یا مشکی است باید عوض شود. دلیل حیاتی نگه داشتن روغن ترمز تازه در دوچرخه خود این است که جذب گرما و رطوبت در طول زمان باعث تجزیه مایع می شود، حتی اگر در یک سیستم مهر و موم باشد. هنگامی که جذب رطوبت اتفاق می افتد، سیال آنطور که باید بهترین عملکرد ترمزگیری را برای شما انجام نمی دهد. همیشه روغن ترمز خود را با استفاده از یک بطری تازه با مهر و موم به همان اندازه تازه تعویض کنید.

همان اصولی که برای مواد شیمیایی موتور سیکلت مانند روغن موتور استفاده می شود، در مورد روغن ترمز نیز اعمال می شود. این بدان معناست که شما باید دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که چه امتیازی برای روغن ترمزی که در موتور سیکلت خود قرار می دهید، نیاز دارید. معمولاً DOT 4 یا DOT 5 در موتورسیکلت ها بهترین عملکرد را دارند.

مایع کلاچ هیدرولیک

برخی از موتور سیکلت ها برخلاف کلاچ کابلی، دارای کلاچ هیدرولیک هستند. بسیار شبیه ترمزهای هیدرولیک شما، یک سیلندر اصلی با مایع درون آن و یک خط از سیلندر اصلی تا کلاچ وجود دارد. هنگامی که اهرم کلاچ را می کشید، فشار هیدرولیک با عبور مایع از خط ایجاد می شود و کلاچ را جدا می کند. اگر موتور سیکلت شما کلاچ هیدرولیک دارد، باید مایع را طبق توصیه های کتابچه راهنمایتان تعویض کنید یا اگر متوجه شدید که مایع بد یا تغییر رنگ داده است. اگر مایع کلاچ را چک کنید و متوجه شوید که قهوه ای است، نشانه آن است که باید تعویض شود. هنگام تعویض این مایع حتما از یک بطری کاملاً جدید و مهر و موم شده استفاده کنید.

روغن معدنی هیدرولیک Magura 16oz

نکته ای که در مورد روغن کلاچ هیدرولیک باید به آن اشاره کرد این است که معمولاً همان روغن ترمز است. برخی از سیستم ها ممکن است به روغن پایه معدنی نیاز داشته باشند، بنابراین مهم است که کتابچه راهنمای خود را بررسی کنید تا مشخص شود چه چیزی مورد نیاز است. اگر روی دوچرخه خود یک کلاچ هیدرولیک Magura دارید، باید از روغن معدنی Magaura برای پر کردن مایع کلاچ هیدرولیک خود استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

چنگال و روغن گیربکس

 

بسته به دوچرخه خود، ممکن است نیازی به روغن گیربکس نداشته باشید (که گاهی به آن روغن دنده نیز گفته می شود). دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید تا ببینید کدام وزن روغن گیربکس برای شما بهترین است.

با روغن چنگال ، شما باید آن را هر یک تا دو سال یکبار عوض کنید، اگر زیاد آفرود یا سخت سواری می کنید، احتمالاً زودتر. دقیقاً مانند روغن موتور، روغن چنگال نیز در وزن های مختلف موجود است، بنابراین باید به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید تا متوجه شوید به چه نوع و دقیقاً چه مقدار استفاده کنید.

اگر زمانی برای درک بیشتر مایعات موتورسیکلت به کمک نیاز داشتید، بدانید که ما اینجا در Chaparral Motorsports همیشه برای کمک و پاسخ به سوالات شما در دسترس هستیم. می توانید با شماره 1-800-841-2960 با ما تماس بگیرید.