عینک موتوکراس مناسب
با این حال، در حالی که محافظت از چشم برای سوارکاران خیابانی معمولاً شامل عینک آفتابی یا محافظ صورت موجود در کلاه ایمنی تمام صورت است، دوچرخه سواران خاکی برای محافظت از چشمان خود به عینک موتور کراس وابسته هستند. در مسابقات دوچرخه سواری خاکی یا موتور کراس، چشمان شما برای موفقیت و امنیت شما حیاتی است. متأسفانه، مسیرها و مسیرها برای سواری که بیش از حد مطمئن است که عینکهای ارزان قیمت را انتخاب میکند یا اصلاً هیچکدام را به خطر نمیاندازد، چندان بخشنده نیست. بین خاک، شاخههای درخت، زبالهها و سنگها، چشمان شما دائماً در مسیر یا مسیر در خطر است.
همانطور که عینک ها حیاتی هستند، لازم است جفتی پیدا کنید که توانایی شما را محدود نکند، به این معنی که می خواهید خود را با اجزای مختلف عینک آشنا کنید تا انتخاب را آسان تر کنید.
میدان دید خود را در نظر بگیرید
نگرانی اولیه برای یک مسابقهدهنده یا دوچرخهسوار خاکی، میدان دید است . تصمیم گیری در چند ثانیه در مورد مانورها و گوشه ها مستلزم این است که همیشه از محیط اطراف خود کاملاً آگاه باشید. دید محیطی شما برای آگاهی فضایی ضروری است. خرید عینکهایی که حاشیهها را در نظر نمیگیرند، میتواند یک ضرر قابل توجه در مسیر یا مسیرها باشد.
متأسفانه، همانطور که اکثر سوارکاران به زودی متوجه می شوند، به دست آوردن میدان دید اضافی با قیمت بالاتری در اکثر عینک ها همراه است. برای اکثر سوارکاران، نمای بسیار عریض ارزش آن را دارد، به خصوص زمانی که در مسیرهای تنگ با پیچ و خم های متعدد مسابقه می دهید. در حالی که ممکن است چند میلیمتر اضافی چندان مهم به نظر نرسد، اما میتواند به شدت بر دید و توانایی شما در تصمیمگیری سریع تأثیر بگذارد و در طول مسابقات به شما مزیت بدهد.
علاوه بر اینکه به دنبال عینک هایی با میدان دید وسیع تر هستید، می خواهید از نقاط کوری که به دلیل طراحی ضعیف رخ می دهد نیز آگاه باشید. به عنوان مثال، برخی از عینکها در ابتدا به نظر میرسد که مزایای جانبی قابل توجهی دارند، اما هنگام در نظر گرفتن قرار دادن پارگی یا رول آف از بین میروند. در حالی که یک نمای گسترده تر ارزش یک برچسب قیمت کمی بالاتر را دارد، اجتناب از مسائلی که نمای گسترش یافته را بی ارزش می کند بسیار مهم است.
جلوگیری از مه آلود شدن گوگل
یکی از بدترین چیزها برای هر سوارکاری عینک مه پاش است. باز هم، بینایی شما یکی از ضروریترین ابزارهایی است که در مسیر و مسیرها دارید، و اگر چیزی بینایی شما را به خطر بیندازد، میتواند منجر به عواقب خطرناکی شود. بیشتر عینکهای موتور کراس دارای تهویه داخلی در طراحی هستند، اما دریچههای از پیش طراحیشده برای جلوگیری از مهگرفتگی برای برخی از سواران کافی نیست.
موضوع مه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد: آب و هوا، تعریق و نقص در طراحی . برای بسیاری از سوارکاران، آب و هوا فقط نقش ناچیزی را ایفا می کند، به خصوص در طول مسابقات یا سواری با هر سرعت مناسب. با این حال، برخی از سواران بیشتر از سایرین عرق می کنند که بدون توجه به تهویه، منجر به مه لنز می شود.
فراتر از آب و هوا و ویژگی های شخصی، ممکن است یک سازنده عینک دوچرخه خاکی خود را با در نظر گرفتن تهویه طراحی نکرده باشد که منجر به مه شدید و عملکرد ضعیف می شود.
صرف نظر از دلایل مه گرفتگی، شما چند گزینه برای تسکین دارید. ابتدا می توانید از اسپری ضد مه استفاده کنید . این اسپریها میتوانند بهویژه به آن دسته از سوارانی که تمایل دارند در حین سواری زیاد عرق کنند، کمک کند. از طرف دیگر، هیچ پارچه مه شکنی وجود ندارد که به راحتی در هنگام سواری با شما بسته شود. ما مجموعه ای از لوازم جانبی ضد مه را ارائه می دهیم .
برخی از تولیدکنندگان عینک وجود دارند که سیستمهای لنز دوتایی یا دوگانه را میسازند که میتوانند جایگزین لنز استاندارد شوند و مهگرفتگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
در نهایت، می توانید عینک دیگری را انتخاب کنید که تهویه بهتری را ارائه می دهد.
فوم را برای راحتی GOGGLE انتخاب کنید
تمام عینک های دوچرخه خاکی حداقل دارای یک لایه فوم هستند که به داخل قاب عینک چسبانده شده است. فوم چندین هدف را انجام می دهد. اول، بالشتکی بین عینک و صورت شما ایجاد می کند. این فوم همچنین به عنوان مهر و موم روی صورت شما عمل می کند تا از ورود کثیفی و زباله به داخل جلوگیری کند.
یکی دیگر از جنبه های کلیدی فوم این است که به عنوان یک فیلتر عمل کند و اجازه می دهد هوا بین صورت شما و داخل عینک گردش کند و در عین حال آلودگی و ذرات گرد و غبار را به حداقل می رساند. متوجه خواهید شد که برخی از عینکهای مخصوص دوچرخههای کثیف با لایههای چند لایه فوم یا حتی لایهای فلس عرضه میشوند که به دفع رطوبت و جذب عرق کمک میکند.
اگر زیاد در بیابان سواری در شن و ماسه انجام می دهید، عینک شن و ماسه انتخاب خوبی خواهد بود، زیرا این عینک دارای فوم است که به طور خاص برای جذب ذرات ریز شن و حفظ آن از چشم شما طراحی شده است.
بند و طراحی عینک
علاوه بر میدان دید، بند عینک یکی از مهم ترین اجزای قاب است. این بند تضمین میکند که لنز و قاب روی صورت شما محکم و محکم میماند، از چشمهای شما محافظت میکند و به شما امکان میدهد روی مسیر پیش رو تمرکز کنید.
برای اکثر سوارکاران، هرچه بند پهن تر باشد، بهتر است. یک بند پهن فضای کافی را برای قابها فراهم میکند تا دور کلاه ایمنی بپیچند و به طور ایمن با خطر لغزش محدود بنشینند. با این حال، هنگامی که در مورد تفاوت بین بند 45 میلیمتری و 50 میلیمتری صحبت میکنیم، افزایش جزئی اندازه احتمالاً تفاوت چندانی ایجاد نخواهد کرد.
در عوض، روی ویژگی های خاص بند تمرکز کنید. به عنوان مثال، تسمه هایی که شامل یک مهره سیلیکونی در امتداد قسمتی از مواد روی کلاه هستند، به چسبندگی روی سطح کلاه کمک می کنند و از لغزش پشت بند به بالا جلوگیری می کنند.
همچنین ممکن است بخواهید نحوه اتصال بند به قاب عینک را در نظر بگیرید. بیشتر عینکهای سطح ورودی دارای یک شیار در انتهای قاب هستند که بند در آن وصل میشود.
عینکهای دیگر دارای پایههای خارجی هستند که به آنها اتریگر میگویند. برآمدگی ها در کنار قاب قرار می گیرند. با تسمهای که به پایههای بیرونی متصل است، به عینک کمک میکند تا عمیقتر در کلاه دوچرخه خاکی بنشیند تا راحتتر و ایمنتر شود.
در حالی که همه سوارکاران تناسب نزدیکی را که پیشران ها ارائه می دهند ترجیح نمی دهند، اکثر سوارکاران ماجراجویی و استقامتی از مزایای یک تناسب قابل اطمینان تر و محافظ تر قدردانی می کنند.
رنگ و رنگ لنز عینک
وقتی صحبت از رنگ لنز به میان میآید، گزینههای بسیار کمی وجود دارد که میتوان از بین هر کدام برای شرایط خاص یا با مزایای خاص خود مناسبتر انتخاب کرد.
لنزهای زرد یا کهربایی رنگی برای روزهای سرد و ابری بهتر است زیرا می توانند روشنایی و کنتراست را ایجاد کنند. شما نباید از لنز زرد در روزهای روشن و آفتابی استفاده کنید زیرا ممکن است خیلی روشن باشد و بر توانایی شما برای دیدن درست زمین یا موانع تاثیر بگذارد.
در اکثر مواقع و به خصوص در روزهای آفتابی روشن، اکثر سوارکاران از لنزهای رنگی بهره می برند . لنزهای رنگی تمایز سایهها و تغییرات زمین را آسانتر میکنند، بهخصوص زمانی که به نظر میرسد خورشید مستقیماً به چشمان شما خیره میشود.
متوجه خواهید شد که بسیاری از عینک های مخصوص دوچرخه های خاکی دارای لنزهای شفاف هستند . لنزهای شفاف می توانند بسیار همه کاره باشند زیرا می توانند در روزهای روشن که خورشید خیلی روشن نیست استفاده شوند. آنها همچنین برای شرایط کم نور یا سواری در شب عالی هستند. برخی از سوارکاران ممکن است به شرایط نوری مختلف خیلی حساس نباشند و بنابراین ترجیح میدهند در اکثر مواقعی که سوار میشوند، لنزها را تمیز کنند.
شما می توانید لنزهای تخصصی مانند لنزهای Oakley’s Prizm را پیدا کنید که با جداسازی سایه های مختلف در زمین و افزایش جزئیات، کنتراست بیشتر و دید بهتر ایجاد می کنند.
حتی اگر لنزهای خاصی را انتخاب می کنید، احتمالاً ایده خوبی است که چندین لنز بالقوه برای یک جفت عینک داشته باشید، مانند شفاف، زرد و رنگی. به این ترتیب، شما همیشه آماده هستید.
به غیر از لنزهای رنگی یا رنگی، نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که لنز برای محافظت از چشمان شما در برابر زباله های پرنده یا چیزهایی که به طور بالقوه می توانند به چشم شما ضربه بزنند یا آسیب ببینند، وجود دارد. در حالی که بیشتر لنزها می توانند از چشمان شما در برابر زباله های با سرعت بالا محافظت کنند، همه لنزها برابر نیستند. عینکهای ارزانتر ممکن است از لنزهایی استفاده کنند که ممکن است نتوانند در برابر ضربههای سخت مقاومت کنند. بنابراین مهم است که بسته بندی را با دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید که لنزها با نوع سواری یا زمین شما سازگاری دارند.
همچنین باید مطمئن شوید که لنزها با ارائه محافظت کافی در برابر اشعه ماوراء بنفش از چشمان شما در برابر اشعه و نور مضر محافظت می کنند.
پارگی و رول آف
پارگی یا رول آف برای موتورسواران و تریل سواران ضروری است. اینها دو سبک مختلف از سپرهای شفاف و نازک روی لنز هستند که در هنگام سوار شدن با گل، خاک یا زباله به راحتی جدا می شوند.
پاره کردن
پارگیها به گونهای طراحی شدهاند که از طریق پایههای بیرونی لنز عینک دوچرخه خاکی، یکی روی دیگری قرار گیرند. پارگیها یک انتهای دم در سمت چپ دارند که به سوارکار اجازه میدهد تا هر پارگی را در هنگام کثیف شدن آن را بگیرد و جدا کند. سپس پارگی روی مسیر یا مسیر پرتاب می شود.
هنگام استفاده از پارگی، مهم است که قبل از سوار شدن، تعداد زیادی را روی لنز قرار ندهید، زیرا می تواند دید شما را مخدوش کند. یکی از مسائل مربوط به پارگی این است که در گرمای یک مسابقه شدید یا سوارکاری، سوارکار به طور تصادفی می تواند پارگی های زیادی را به دست آورد. نکته دیگری که باید مراقب آن بود، این است که از آنجایی که هنگام سواری پارگی را از بین می برید، اساساً مسیر یا مسیر را زباله می کنید. برخی از مسیرها یا مناطق سوارکاری ممکن است به دلیل این واقعیت اجازه پارگی را ندهند.
رول آف
رول آف ها به نوعی شبیه فیلم یک دوربین قدیمی هستند. اساساً دو قوطی وجود دارد که روی لبه های بیرونی عینک قرار می گیرند. یک قوطی حاوی فیلم پیچیده شده (سپر شفاف نازک) است و قوطی دیگر خالی است.
انتهای فیلم به قوطی خالی متصل می شود و سپس فیلم در سراسر لنز به طرف مقابل پخش می شود.
هنگامی که فیلم/سپر شفاف گل آلود می شود یا با زباله پوشانده می شود، سوار رشته ای را که به قوطی خالی متصل است می کشد و فیلم کثیف را به داخل قوطی که زمانی خالی بود می کشد و یک فیلم تمیز تازه روی لنز باقی می گذارد.
برخی از سوارکاران رول آف را دوست ندارند زیرا قرار دادن قوطی ها می تواند دید محیطی سوارکار را مختل کند، به همین دلیل است که قبل از خرید عینک باید به محل قرارگیری آن توجه کنید. مشکل دیگر در مورد رول آف این است که مکانیسم سیم کشی یا حتی خود قوطی ها ممکن است با زباله گیر کنند و به درستی کار نکنند.
هنگامی که یک عینک را انتخاب میکنید، حتماً به نحوه اتصال عینکهای پارگی یا رولآف به عینک توجه کنید. گاهی اوقات سازنده این موارد را به عنوان یک فکر بعدی در نظر می گیرد، بنابراین ممکن است به خوبی چسبیده نشوند یا ممکن است هنگام اتصال باعث ایجاد نقاط کور برای سوارکار شوند.
در نهایت، انتخاب عینک مناسب به ترجیح شخصی بستگی دارد. با ارزیابی ملاحظات ذکر شده در بالا، یک جفت عینک موتور کراس راحت خواهید یافت که برای شما و نوع سواری شما بهترین کار را دارد. با این حال یک توصیه: فقط ارزان ترین جفت محافظ چشم را نخرید، به خصوص اگر زیاد در مسیر پیاده روی می کنید. در حالی که تقریباً در هر قیمتی میتوانید عینک را پیدا کنید، اما وقتی صحبت از تجهیزات موتورسیکلت میشود، معمولاً هرچه بیشتر هزینه کنید، مزایای بیشتری به دست میآورید.
پس از خرید عینک دوچرخه خاکی، با خواندن مقاله ما در مورد نحوه تمیز کردن عینک دوچرخه کثیفی، مطمئن شوید که آنها را در بهترین حالت نگه دارید .